Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Jag har hittat "the one"

Av tankarombrollop - 30 augusti 2012 09:45


Jag har vetat länge vilken typ av klänning jag vill ha. Någon typ av båtringning så min axlar syns men överarmar döljs, ett ganska tajt liv och en stor fluffig kjol. Satt och tittade på mönster igår, eftersom jag funderar på att sy/låta sy upp min brudklänning, och hittade den här! Hade jag vetat innan att jag skulle leta på en 50-talsklänning hade det nog gått bra mycket lättare ;)  Den blir självklart vit men i samma modell som den lila.


Funderar på att beställa hem mönstret redan nu och sedan undersöka vem som ska sy den. För ärligt talat är jag nog inte så duktig på att sy själv. Även om det helt klart hade blivit billigast.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tankarombrollop - 30 augusti 2012 09:56

Det här med budgeten är ett evigt mörker. Om man vill ha med alla saker som vi faktiskt vill ha på vårt bröllop men ändå försöker dra ner kostnaderna hamnar vi på 50 000 kronor. Ganska exakt faktiskt. Och då räknar jag med att det tillkommer saker so...

Av tankarombrollop - 2 juli 2012 22:04

Idag kom jag över en perfekt text att läsa vid vigselakten. En borgerlig vigsel består av själva vigseldelen som är ca 2 minuter lång och resten får man själv bestämma. Vi vill gärna ha solosånger men för det måste det finnas lite tal mellan sångerna...

Av tankarombrollop - 28 maj 2012 19:05

Jag har för mig att jag nämnde innan att vi vill gifta oss borgerligt, då ingen av oss är speciellt troende. För mig känns det som hyckleri att gifta sig i kyrkan när man aldrig går dit i vanliga fall. Plus att en borgerlig ceremoni får man utforma p...

Av tankarombrollop - 22 maj 2012 18:54

Ja, man kan väl egentligen inte bestämma färger innan man har satt ett datum. Jo, det är klart man kan men man kan ju inte räkna med att färgerna ska passa på ett helt annat datum. Jag hoppas dock att vi ska gifta oss i september och då tycker jag at...

Av tankarombrollop - 19 maj 2012 21:22

Man får gärna tycka att jag är knäpp, det finns många som tycker det. Jag tänkte dela med mig av lite tankar kring brudföljet, åtminstone de tankar jag har idag. Det kan ju hinna ändras till dagen D.   Jag har en syster och det har min blivande o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards