Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Min bröllopsblogg

Av tankarombrollop - 19 maj 2012 21:15

Jag har fantiserat om att gifta mig i många år, så länge jag kan minnas. Och jag har träffat drömprinsen. Vi har planer på att förlova oss och har lite löst börjat prata om att gifta oss 2014, men om vi ska vara riktigt ärligare är nog 2016 ett troligare datum. Trots detta har jag registrerat mig på bröllopsforum och börjat fundera över delar till vigseln. Eftersom min älskade blir trött på att diskutera färger och blommor och inbjudningar och jag inte kan prata om det med någon annan utan att få "knäppa blicken" tänkte jag att jag kan blogga om det. Anonymt, så ingen vet att det är jag som sitter här med mina tankar.


I den här bloggen kommer jag alltså att samla mina tankar kring bröllop, allmänt och mitt framtida, både för min egen skull men också för andra om de tycker det är intressant :)


Välkommen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tankarombrollop - 30 augusti 2012 09:56

Det här med budgeten är ett evigt mörker. Om man vill ha med alla saker som vi faktiskt vill ha på vårt bröllop men ändå försöker dra ner kostnaderna hamnar vi på 50 000 kronor. Ganska exakt faktiskt. Och då räknar jag med att det tillkommer saker so...

Av tankarombrollop - 30 augusti 2012 09:45

Jag har vetat länge vilken typ av klänning jag vill ha. Någon typ av båtringning så min axlar syns men överarmar döljs, ett ganska tajt liv och en stor fluffig kjol. Satt och tittade på mönster igår, eftersom jag funderar på att sy/låta sy upp ...

Av tankarombrollop - 2 juli 2012 22:04

Idag kom jag över en perfekt text att läsa vid vigselakten. En borgerlig vigsel består av själva vigseldelen som är ca 2 minuter lång och resten får man själv bestämma. Vi vill gärna ha solosånger men för det måste det finnas lite tal mellan sångerna...

Av tankarombrollop - 28 maj 2012 19:05

Jag har för mig att jag nämnde innan att vi vill gifta oss borgerligt, då ingen av oss är speciellt troende. För mig känns det som hyckleri att gifta sig i kyrkan när man aldrig går dit i vanliga fall. Plus att en borgerlig ceremoni får man utforma p...

Av tankarombrollop - 22 maj 2012 18:54

Ja, man kan väl egentligen inte bestämma färger innan man har satt ett datum. Jo, det är klart man kan men man kan ju inte räkna med att färgerna ska passa på ett helt annat datum. Jag hoppas dock att vi ska gifta oss i september och då tycker jag at...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards